A legjobb kiegészítők az MMA számára

Támogasd az igényes vegyes harcművészeti edzésedet okos kiegészítéssel. Brad Borland hat olyan táplálékkiegészítőt mutat be, amelyek segíthetik a teljesítményt és az edzés utáni regenerálódást.

A legjobb kiegészítők

Ránézel az ellenfeledre a ring túloldalán. A szemei vakítóak, szúrósak és harcra készek. Készen áll arra, hogy gyorsaságával, pontosságával, erejével és kitartásával megverjen, összetörjön és uraljon téged. Mindent jól megterveztél? Elég volt? Edzés, táplálkozás, táplálékkiegészítők - megtetted, amit kellett, hogy te legyél az utolsó ember, aki talpon maradt.

Sok MMA-sportoló nem marad el az edzéstechnikában, a kondicionálásban és a sparringban. Sokak számára azonban a táplálékkiegészítés zavaros és kissé ijesztő téma lehet az igényeiknek megfelelő konkrét terv tekintetében.

Kasein fehérje

A tejsavófehérje testvéreként a kazein egy lassabban emésztődő fehérje, amely lehetővé teszi az aminosavak folyamatos felszabadulását a véráramba, és így nemcsak közvetlenül edzés után, hanem a szilárd étkezés nélküli hosszabb időszakok alatt is hosszan tartó újjáépülés-előnyt biztosít. Ez a lassú felszabadulás segít fenntartani az újjáépítési folyamatot, és tompíthatja a kortizolszintet.

Amikor szükséged van rá: 10-20 gramm edzés után 20 gramm tejsavófehérjével együtt, 20-30 gramm a szilárd étkezések közötti hosszabb időszakokban és lefekvés előtt, hogy leküzdje az izomlebontást és támogassa a növekedést.

Koffein

Az izmok vérellátását elősegítő értágítóként használt koffein értékes eszköz lehet a sportoló számára, aki nem csak a ringben, hanem az edzés közbeni teljesítményét is szeretné egy fokkal feljebb tornázni. Az izmok megnövekedett véráramlásának ergonenikus hatása segíti a létfontosságú regenerációs tápanyagok (aminosavak, glikogén és egyéb kiegészítők) szállítását a teljesítmény és a regenerálódás érdekében.

Az izmok megkapják, amire szükségük van, amikor szükségük van rá - ASAP!

Amikor szükséged van rá: Magától értetődik, hogy az edzés előtt lenne ideális, de ugyanilyen fontos a koffein formája is. Számos tanulmány igazolta, hogy a táplálékkiegészítő formájában jótékonyabb lehet, mint az egyszerű egy-két csésze kávé. A legtöbb gyártó által ajánlott normál adag 100-200 mg koffein.

B-vitamin komplex

Sok harcos küzd azért, hogy elérje a kívánt súlyt, hogy beilleszkedjen egy súlycsoportba, vagy hogy a teljesítmény érdekében leadja a súlyát. Gyakran előfordul, hogy a cél elérése érdekében csökkentik a szénhidrátok mennyiségét, ami aztán csökkenti a fontos B-vitaminok mennyiségét az étrendjükből. Ezek a létfontosságú tápanyagok számtalan fizikai előnyért felelősek, beleértve az energiaszint fenntartásában és szabályozásában való segítségnyújtást, és fontos szerepet játszanak az anyagcserében.

Amikor szüksége van rá: Ezeket a legjobb reggel étkezés közben bevenni, hogy a nap későbbi intenzív edzéseihez előnyöket biztosítson. Ezek közé tartozik a következők bármelyike vagy mindegyike: B1 (tiamin), B2 (riboflavin), B3 (niacin), B5 (pantoténsav), B6 (piridoxin), B7 (biotin), B9 (folsav) és B12 (cianokobalamin).

Arginin

A legtöbb, ha nem az összes nitrogén-oxid (NO) termék fő összetevőjeként használt arginin egy meglehetősen erős aminosav, amely nagyon egyedi képességekkel rendelkezik. Miközben segít értágítóként működni, ez viszont segít növelni a véráramlást az izmokhoz az aktivitás során, és ingázik a létfontosságú tápanyagok és más ergogén kiegészítők felhasználásával a megnövekedett teljesítmény érdekében.

Ez a koffeinnel kombinálva (ismét egy másik gyakori formula a kiegészítő cégektől) szinergikus hatást hozhat létre a még jobb eredmények érdekében. Amikor szükséged van rá: Edzés előtt 30 perccel és közvetlenül edzés után koffein nélkül. Törekedjen a kiegészítés gyártója által ajánlott adagra.

Glutamin

Az aminosavak egyik legnagyobb mennyiségben előforduló aminosavaként a glutamin jelentős hatást gyakorolhat az immunrendszerre és a regenerációs funkciókra. Bár a glutamin nem akut előnyökkel járó kiegészítő, inkább a kemény edzések és a stressz alatti kemény regenerálódás biztosításának tekinthető.

Amikor szükséged van rá: 5-10 gramm edzést könyvelve, és egy újabb adag lefekvés előtt. Ismétlem, ez nem egy azonnal érezhető előny, inkább egy felhalmozódó segítség a megfelelő regenerálódáshoz és az immunvédelemhez.

Halolaj

A halolajnak számos előnye van, amely segíti az MMA-sportolót abban, hogy keményebben eddzen és jobban teljesítsen. Ezen esszenciális zsírsavak (EFA-k) számtalan előnye közé tartozik a szív és az ízületek egészsége, a testsúlyszabályozás, a jobb keringés, a fokozott agyműködés, az energiatermelés, az idegrendszer támogatása és még sok más.

Ezek az egészséges zsírok nélkülözhetetlenek mindazok számára, akik stresszes, intenzív edzésprogramban vesznek részt, és nap mint nap a határaikat feszegetik.

Amikor szükséged van rá: A halolaj biztonságosan szedhető napi szinten, így általában napi 2-4 gramm 2 vagy 3 alkalommal a legjobb a legtöbb sportoló számára.

MMA kiegészítés GYIK

Mi a különbség/előnye a kazein fehérjének más fehérjékkel, például a tejsavóval szemben?

A kazeinfehérje - a tejsavóval ellentétben - lassabban emésztődő fehérje, amely lehetővé teszi a szervezet számára, hogy az aminosavakat folyamatosan felszabadulva hasznosítsa. Ez több szempontból is előnyös lehet. Mivel lassan emésztődik, a kazein kiválóan alkalmas a teljes értékű élelmiszerekhez való hozzáférés nélküli hosszú időszakokra, így hosszabb ideig tartja a szervezetet izomépítő üzemmódban.

Továbbá, kutatások kimutatták, hogy egy kis kazein hozzáadása az edzés utáni turmixunkhoz pluszban tartja a növekedési folyamatot, még azután is, hogy a szervezetünk befejezte a tejsavó megemésztését.

Nem kaphatok halolajból halból halat a táplálékkiegészítő helyett? Dehogynem! A kiegészítők mögött azonban két dolog áll. Az egyik, hogy a meglévő étrendhez további tápanyagokat adjunk hozzá, a másik pedig, hogy létfontosságú tápanyagokat juttassunk be, amikor ez egyébként kivitelezhetetlennek tűnik. Kicsit praktikátlan lehet naponta többször halat enni, nem is beszélve a hal előkészítéséről, csomagolásáról és cipeléséről, bárhová is megyünk.

Egy minőségi halolaj-kiegészítő remek módja annak, hogy megkerüljük a logisztikai frusztrációt, és bejuttassuk ezeket az alapvető zsírokat. Ez persze nem azt jelenti, hogy lemondhat a halevésről és a halevés előnyeiről, csak egy kényelmes lehetőség azok számára, akiknek nehézséget okoz elegendő halat enni, vagy akik diétáznak.

Ha koffeinről van szó, nem tudnék-e csak egy-két csésze Joe-t főzni edzés előtt?

Igen, de itt ismét felmerül a kényelem előnye. Ha otthon találod magad edzés előtt, vagy bármilyen más olyan helyzetben, ahol praktikus a koffeinhez a régi módszerrel jutni, akkor mindenképpen tedd meg. Ha úgy jársz, mint a lakosság 99%-a, aki egyenesen a munkából indul az edzőterembe, akkor a koffein kiegészítő formája tökéletes megoldás.

A tablettás forma másik előnye, hogy minden egyes alkalommal pontosan tudja, hogy mekkora mennyiséget vesz be. Egyszerűen vegye be az ajánlott adagot a többi edzésenkénti étrend-kiegészítővel együtt.

Mi a különbség az arginin aminosav külön-külön és más nitrogén-oxid (NO) termékek szedése között?

Az arginin a NO termékek hatóanyaga. Most sok gyártó más kiegészítők keverékeit adja hozzá, hogy "segítse" az arginin hatását, mint például koffein, kreatin és más saját keverékek. De az arginin több NO termelést indít el, hogy aztán több értágulatot hozzon létre az izmok véráramlásához. Ez általában nagyobb pumpákat eredményez edzés közben és a létfontosságú tápanyagok szállítását.

#a-legjobb-kiegeszitok

By Admin, 2021/9/24