Mikor vannak az órák? Mikor indulnak csoportok? Bármikor csatlakozhatok?

Hat különböző helyszínen várunk reggeli és esti óráinkon egyaránt. Az adott terem pontos órarendjét a kapcsolatfelvétel során egyezteti veled kollégánk.
Az óráink jellemzően évek óta folyamatosan működnek. A már tapasztalt tanítványok számára az azonnali becsatlakozás is lehetséges, a funkcionális edzésben kezdőbbek számára pedig az integrációs edzésekkel nyújtunk segítséget a csoporthoz való felzárkózáshoz.

Hány fősek a csoportok?

Óráink csak bérlettel látogathatóak, így tudjuk biztosítani, hogy egy adott időpontban minden résztvevőre kellő figyelem jusson. Ez jellemzően 10-12 fő részvételét jelenti az órákon.

Én csak beugranék alkalmanként edzeni, lehet?

Mi a személyes tanácsadást és az edzői felügyelettel történő edzést tartjuk eredményesnek, így alkalom szerű edzésre nálunk nincs lehetőség. Akkor tudjuk garantálni hogy közelebb jutsz a céljaidhoz, ha vállalod a rendszerességet. Ha ez megvan, biztosan tudunk segíteni neked is.

Hogyan döntsem el, hogy nekem a kezdő program kell vagy a THT edzés?

Elég jelentkezned és az ezt követő egyeztetés során ebben is segítséget kapsz. Lehetsz más sportban járatos és mégis kezdő a súlyzós edzésben. Ha pedig korábban még nem mozogtál, természetesen az alapok elsajátítása lesz az első lépés!

 
Milyen gyakran (heti hány alkalommal) kéne edzenem?

Nos, ez több dologtól függ. A legtöbben heti két alkalommal tudnak időt szakítani a mozgásra. Ha te most vágsz bele, akkor a fokozatosság nevében kezdetben neked is a heti két alkalmat javasoljuk. Természetesen a heti három alkalom több munkát és így gyorsabb fejlődést jelent. Viszont a következetesség és rendszeresség mindig fontosabb, mint az edzések sűrűsége!

Milyen kezdeti változásokra számíthatok és mennyi idő után? Én csak fogyni szeretnék, nem leszek a súlyzózástól túl izmos?

Természetesen a változások mértéke függ attól, hogy honnan indulsz. Évek helytelen mozgását, vagy életvitelét nem lehet napok alatt felülírni. Viszont tanítványaink jellemzően már néhány hét után javuló közérzetről, teherbírásról és jobb testtartásról számolnak be. Ezekre számíthatsz te is.

A súlyzós edzés a leghatékonyabb módszer a bevitt és a felhasznált kalóriák egyensúlyának mozgással való befolyásolására. Persze az étkezésed is nagyban közrejátszik majd az eredményben. Az viszont biztos, hogy nálunk még egyik napról a másikra még senkivel sem fordult elő, hogy hirtelen túl izmossá vált volna.

Miben különbözik a THT program a kettlebell edzéstől és a különböző “crosstréningektől” (Crossfit, Cross Training vagy Funkcionális köredzés)? Miben nyújt többet?

 
A programunk alapvetően a kettlebell edzésből nőtte ki magát. Szakmai vezetőnk az eszközt itthon meghonosító és a hazai és nemzetközi oktatói képzéseket már tíz éve vezető Lakatos Péter. Évek óta edzőink egy része adja ezen képzések segédoktatóit. Ezek alapján azt gondoljuk, nemzetközi szinten sincs aki nálunk jobban értene a kettlebell használatához.
Termeink felszereltsége okán a funkcionális edzés elveit azonban több eszközön keresztül tudjuk alkalmazni, így a kettlebell a programunk gerince marad, de nem állunk meg egyetlen súlyzónál. A homokzsákok, kötelek, majomlétrák, felfüggesztett eszközök – és a felsorolás messze nem teljes – használata lehetővé teszi, hogy mindig a célnak leginkább megfelelő eszközt választhassuk ki.
Mert nálunk az edzés nem öncélú, nem az egyes gyakorlatokban szeretnénk csak jobbak lenni, hanem a mindennapi élet kihívásaira adunk válaszokat. Ennek feltétele a tervszerű, jól felépített progressziókkal dolgozó programok használata és a sérülésveszély minimálisra szorítása.

Vannak sérülésveszélyek? Korábbi sport vagy egyéb sérülések esetében is javasolt ez az edzésforma?

Mozgás során mindig fennáll a sérülés veszélye. De hogy ennek esélyét minimálisra csökkentsük, a csatlakozáskor és később is rendszeresen végzünk a csoportokban olyan mozgásminta szűrést (FMS), amellyel a problémás területek egyértelműen felderíthetőek és fejleszthetőek.
A sérülés nem önmagában a terhelés, hanem a rossz mozgás következménye.Ezért olyan gyakorlatokat végeztetünk, amelyek helyes végrehajtását meg is tanítjuk. Minden óránk edzői felügyelettel zajlik, ahol szakértő szem szűri ki az esetleges rossz mozdulatokat.
Ezek a módszerek azt is lehetővé teszik, hogy a korábbi vagy meglévő, de a mozgást megengedő sérülések fennállása esetén is elkezdjük a közös munkát.

Egyébként sportolok, kiegészítő edzésként jók lesznek nekem az óráitok?

Ez függ a sportodtól, az edzéscéljaidtól és az egyébként edzéssel töltött időtől is. Általánosságban elmondhatjuk, hogy ha egy NBI-es kézilabda csapat erőnléti edzéseit el tudja végezni nálunk, akkor jó eséllyel neked is tudunk segíteni. De vedd fel velünk a kapcsolatot és kollégánk személyre szabottan konkrét választ tud majd adni!

Mit kell vigyek az első edzésre?

Mozgásra alkalmas ruházatot, rövidnadrágot és polót, törülközőt és igény szerint ivóvizet.

Edzőtermeink az Edzőtermek menüpontban találhatók.

Konzultáció: manager@360gym.hu